14/4/09

10 anys

El 1999, vaig decidir-me a encapçalar una candidatura electoral a les eleccions municipals que se celebraven aquell mateix any. Ja fa deu anys. Una dècada des que vaig entrar com a regidor a l’ajuntament. Primer amb en Josep Turbau d’alcalde i molts regidors que avui ja no formen part del consistori. De fet, avui sóc l’únic que em mantinc d’aquella legislatura. Com em deia un amic: això em converteix en un jove veterà. En aquest sentit se’m podria considerar el regidor més “vell”. Aquests deu anys m’han servit per aprendre. He passat per gairebé totes les possibilitats, moments i episodis que es poden viure en un ple. Una dècada ja dóna per això. He estat sol a l’oposició, amb grup i ara al govern. Gairebé tot el ventall. Això m’ha servir per aprendre’n i sobretot per compartir amb altres veïns i veïnes (fins a 22 regidors i regidores he vist passar), la voluntat de treballar pel poble. Hem estat més o menys d’acord. Més o menys en sintonia política i personal (això és com tot). Però passada una dècada, ja puc dir amb legitimitat que la vocació de millora col·lectiva i sobretot una profunda estimació per aquest nostre poble són els elements comuns a tots els que, en un moment o altre, hem ocupat un seient al plenari municipal. Abans que jo i després de mi en vindran més, molts més. Per això ara celebrem els trenta anys d’ajuntaments democràtics. Una petita història. I volia aprofitar aquesta data per fer aquest petit recordatori personal. Deu anys a l’ajuntament: una història dins la història. Deu anys. I de moment amb tota l’energia renovada: amb totes les ganes del món de continuar.